שלומית בונה על בטוח | שלומית עמית

התחילה את הקריירה שלה במגוון תפקידים בתחום השיווק, הפרסום והרכש. בשנת 2012 הקימה יחד עם בעלה את חברת "אורן עמית פיקוח וניהול פרויקטים", לא מפחדת מעבודה קשה ועושה חיל

שלומית בונה על בטוח
585

שלומית, נשואה + 2 מגבעתיים, התחילה את הקריירה שלה במגוון תפקידים בתחום השיווק, הפרסום והרכש. בשנת 2012 הקימה יחד עם בעלה את חברת "אורן עמית פיקוח וניהול פרויקטים", לא מפחדת מעבודה קשה ועושה חיל. לא הרבה זוכים לראות אישה בתפקיד כזה בענף הזה. אנחנו זכינו לראיון איתה.

  • כחברה משפחתית, חברת בוטיק עם מגוון פתרונות להתחדשות עירונית, בנייה רוויה, פיקוח על משרדים ובניה פרטית היתרי בנייה ועוד.. . איך הכל התחיל?

בעלי אורן הוא דור שני למשפחה של קבלנים והוא גדל בענף זה. בתחילת דרכינו יחד הוא עבד כמנהל מפעל בחברת הבטון הנסון. לאחר כמה שנים חיידק הבניה חזר ועלה בליבו של אורן והוא החליט לעזוב את הקריירה שבנה ולפתוח חברת פיקוח בניה וניהול פרוייקטים. אני החלטתי להצטרף אליו כדי שיחד נוכל לתת ללקוחות את מעטפת שירות מלאה, כפי שאנחנו מאמינים ובהתאם לחזון שלנו. וכך, בתחילת 2012 פתחתי את החברה. את הימים הראשונים העברנו בחדר העבודה שלנו בקומת הגג בבית. עם הזמן הרחבנו פעילות, הוספנו פרוייקטים, הגדלנו את הצוות ועברנו למשרד שלנו בגבעתיים. בתחילת הדרך הצענו שירותי פיקוח וניהול פרוייקטים. עם הזמן ראינו שיזמים צריכים מענה גם להובלת תהליך הרישוי עד לקבלת ההיתר, ובעקבות כך פתחנו את המחלקה שאותה אני מנהלת כיום, מחלקת הרישוי.

  • מהם האתגרים העיקריים שאת מתמודדת במסגרת התפקיד?

זה קל יותר שזה משפחה או שלפעמים זה אף קשה יותר? לפעמים זה קל ולפעמים הקשר המשפחתי מקשה. היתרון הגדול של לנהל חברה הוא שאתה גמיש יותר עם הזמנים ומצד שני – אתה גם אחראי לכל מה שקורה, הן מול הלקוחות והן מול העובדים, וזה תובעני. העבודה היא חלק מרכזי בחיים שלנו ואנחנו אוהבים את העשיה, את התחום ואת הלקוחות שלנו. לכן קל לנו להוריד מחיצות ולהכניס את העבודה גם הביתה. יחד עם זאת, לפעמים גם המשפחה נכנסת לעבודה, וכבר קרה שהגעתי למפגש עסקי עם הבת הגדולה שלי, שהפיקה קריאות התפעלות מכל המשתתפים. לצד זאת, עם השנים למדנו להיות עירניים ולדעת לעשות זמן נטו משפחה וחברים כדי לנוח, לצבור כוחות ולהתרענן לקראת החזרה לשגרת העבודה.

  • אתם מתמחים גם בהיתרי בנייה, בתחום הכי מסורבל עד ייאוש לפעמים… במה אתם שונים ומה הפיתרון שאתם מציעים?

את צודקת, זה באמת תהליך מסורבל: האדריכל אינו יכול להוביל את כל התהליך הבירוקרטי במלואו עבור הלקוח, ליזם בד"כ אין עובד מטעמו שאחראי לקדם את התהליך והתוצאה היא שללא הליווי שלנו לתהליך ההיתר – הוא פשוט מתקדם בעצלתיים. עם הטמעת מערכת רישוי זמין בעיריות – האתגר אף גדול יותר כי חייבים לעמוד גם בדרישות המערכת, בנוסף לכל יתר הדרישות. הייחוד שלנו הוא קודם כל שמחלקת הרישוי שלנו ממוקדת רק במטרה אחת – להגיע  להיתר בזמן הקצר ביותר ובעלות הנמוכה ביותר עבור היזם. אנחנו לא עושים את זה בין לבין, ולא תוך כדי, אלא זה המקצוע שלנו. אנחנו מקצוענים, יש לנו ניסיון אדיר בהובלת היתרים, בזכותו אנחנו יודעים להתמודד ביעילות עם כל אתגר ודרישה של העיריה. יש לנו מאגר של יועצים מיומנים ואיכותיים שאנחנו עובדים איתם ידי ביד ביעילות מופתית לטובת קידום הפרויקט של הלקוח, יש לנו יתרון מאד משמעותי – אנחנו מכירים את אנשי הקשר הנכונים בעיריות ויודעים עם מי לדבר ומה לאמר כדי להניע תהליכים עד לאישור וסגירה. בזכות כל היתרונות האלו אנחנו מובילים את תהליך ההיתר בזמן קצר תוך חסכון כלכלי משמעותי ליזם.

  • אתם מתעסקים גם בכל הקשור לפיקוח בתחום ההתחדשות עירונית, מה בדיוק תחום האחריות והפתרונות שלכם?

אנחנו עוסקים בפרוייקטים של בניה רוויה, בפרויקטים של התחדשות עירונית הדורשים הריסה ובניה מחדש, וגם בבניה פרטית ובפיקוח על בנית משרדים. צוות המפקחים שלנו הם למעשה העיניים של היזם בשטח, שתפקידם לוודא שהבניה נעשית בהתאם  לציפיותיו, על פי התוכניות, תוך עמידה בחוקי הבניה והבטיחות. זהו תהליך מורכב שמתחיל הרבה לפני תחילת הבניה, ואנחנו מסייעים ליזם עוד בשלב תכנון התקציב ומעורבים בתהליך עוד בהכנת מכרז הקבלנים ובבחירתם. כל אלו דורשים יכולת להניע תהליכים ארוכים מאוד, יכולת לראות גם את התהליך ברמת המאקרו וגם לרדת לפרטים הכי קטנים ברמת המיקרו, לתת מענה לבעיות, תוך תקשורת עם המון המון ממשקים לאורך כל היום: קבלנים, יועצים, אדריכלים, לקוחות, ספקים, רשויות, גורמי פיקוח ועוד ועוד. בזכות ניהול הפרוייקט שלנו והפיקוח שלנו אנחנו מקדמים את העבודה בפרוייקט ביעילות, חוסכים ליזם זמן רב ועלויות כבדות בזכות נוכחות בשטח, ניהול נכון, עירנות, מסירות ויכולת לתת פתרון ומענה לבעיות שצצות בשטח כל יום ויום.

  • המדינה כבר בת 70 … מה הפיתרון לתחום הדיור שהיית מאחלת לישראל?

אני בטוחה שאפשר לייעל את תהליך הרישוי, לשם כך כדאי ללמוד ממדינות אחרות איך מאשרים היתר תוך שבועות בודדים. בנוסף, חשוב ליצור בישראל וודאות בתהליך ההיתר כך שמדיניות הרשויות תהיה אחידה, עקבית ושקופה כדי שכל יזם יוכל לבצע תכנון כלכלי ולתכנן בניה תוך וודאות שעמידה במדיניות תאפשר לו לממש את התכנון שלו. אני מאמינה שעם פיתוח תחבורה ציבורית יעילה, גם בגוש דן וגם ברחבי המדינה, המרחקים יתקצרו והבניה באזורים רחוקים יותר תאפשר להיענות לביקושים.

  • יש פרויקט מאתגר במיוחד שלא תשכחי?

קיבלנו לידינו פרויקט להובלת היתר ברמת גן. הפרויקט עבר תהליך היתר, במהלכו השתנה אישור כמות הדירות שהעיריה נתנה, הפרויקט יצא מועדה כבר שלוש פעמים, עברה שנה והיזם לא הצליח לקבל היתר וחשש שעסקאות מכירה של דירות שכבר נסגרו יבוטלו במידה ולא יהיה בידיו היתר במועד. הוא פנה אלינו מיואש ואז אנחנו נכנסנו לתמונה: אני טיפלתי בפרויקט הזה באופן אישי, עבדתי עם היזם, עם מגוון הצוותים במנהל הנדסה בעיריה, הובלתי את כל התהליך מול היועצים במעקב יומיומי. בסופו של תהליך אינטנסיבי הצלחנו לקבל את ההיתר בזמן קצר ולמנוע ביטול מכירות, והפרוייקט יצא לדרך בהצלחה.

  • נבחרת ל- 7 נשים עם הרבה צבע ולא סתם… בטוח יש כמה דברים שאת יכולה לטפוח על השכם ולהגיד "כל הכבוד שלומית" תוכלי למנות אותם?

הדבר הראשון שאני גאה בו הוא הקמת המשפחה שלי: יש לי בן זוג מקסים שאני נהנית לעבוד איתו ורואה בכך זכות גדולה שאנחנו ביחד גם בחברה. אני גאה בשני הילדים המקסימים שלי ורואה בהם פרס גדול לחיים. בקריירה, האומץ לפתוח חברה משלי, לצאת מאזור הנוחות של עבודה כשכירה הוא מהלך משמעותי שהיום אני רואה את תוצאותיו בגאווה.

הצטרף/י לניוזלטר
הצטרף/י לניוזלטר
הירשם/י לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים
את/ה יכול/ה לבטל את ההרשמה בכל עת.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.