מהפיכה, עכשיו.

צילום: יוסף טטרו. עיצוב: סטודיו אלון אור

תשננו טוב את השם secondlook בבעלותו של אבי בן אברהם, חברה פורצת דרך בתחום הטכנולוגי במיוחד לענף הנדל״ן. לאחר שנתיים וחצי של פיתוח פלטפורמה ייחודית לשיווק ומכירות, הוא משוכנע שהגיע הזמן למהפיכה המשלבת טכנולוגיות ויזואליות מתקדמות שאתם הנדלניסטים חייבים לאמץ. בסיקור מיוחד של ״הבלוק״ חווינו את העתיד בטכנולוגיה עכשווית, לא מסורתית ובעיקר מ ת ק ד מ ת.

1,525

כשאומרים שאומנים מוציאים את השירים הכי טובים שלהם כשהם בתקופות השפל והמשבר הגדולות שלהם – כנראה זה נכון.
חורף 2016 תפס אותי רגע לפני גיל 40, מפוטר מהחברה בה עבדתי בשל קשיי התחרות וללא כיוון ברור להמשך החיים.
ביום שישי אחד, תוך כדי הליכה בשד' רוטשילד בתל אביב עם חבר קרוב מאוד, דיברנו על מגוון רחב של נושאים, כשאחד מהם נגע בנושא של עולם הדירות למכירה והשכרה בשוק של היד שניה.
דיברנו על העובדה שהדירות בדרך כלל נמכרות ומושכרות כשהן ריקות, ושלרוב האנשים אין את ההסתכלות והפרספקטיבה לדמיין ולראות כיצד הנכס ייראה כשהם יגורו בו או לאחר שישפצו אותו.

לפני – ריהוט וירטואלי
אחרי -ריהוט וירטואלי

דיברנו על כך שבשוק האמריקאי למשל, מוכרים את הדירות או משכירים אותן כשהן מרוהטות ובד"כ משופצות ברמה זו או אחרת – וחשבנו איך אפשר לתת מענה דומה מבלי להיכנס להשקעות עתק.

שם עלה הרעיון של ריהוט וירטואלי – Virtual Home Staging ומשם מבלי לדעת – secondlook נולדה… דווקא מתוך חוסר הוודאות וההבנה של מה הולך להיות ולאן אני ממשיך מכאן.

אני יזם בנפש, וככזה, האתגר וההנאה הגדולים שלי היא להצליח למצוא פתרונות לבעיות ולממש אותם. בזכות כלכלת האינטרנט החדשה, איתרתי בחור העוסק בהדמיות וריהטנו בצורה וירטואלית דירה לגיסי. ההתלהבות היתה גדולה. הפוטנציאל נראה מבטיח.

אבל כמו בכל חלום, ההתפכחות היתה מהירה. מהר מאוד הבנתי שקהל היעד שלי הוא בעלי נכסים ומתווכים – וקשה מאוד למכור לקהלים האלה שירותים בתשלום.

חלפו מספר חודשים ללא כל פעילות. התחושה היתה שהרעיון נזנח ושחזרתי לנקודת הפתיחה.

אבל אז… טלפון מקרי אחד שינה את כל התמונה ואז התחיל המסע האמיתי.

כשהמתנתי עם בני ברכב עד שבתי תסיים את סדנת המוזיקה האלקטרונית, התקשרתי למכר ותיק העוסק בנדל"ן שנים רבות ושאלתי אותו אם מציאות מדומה מעניינת אותו והאם היה מוכן לאמץ טכנולוגיה כזו בפרוייקטים שלו.
לשמחתי הוא התלהב מהרעיון אבל ציין שלדעתו הציבור אינו בשל מספיק לטכנולוגיה כזו.

רגע לפני שכל ההתלהבות נעלמה, הוא שאל אם נוכל לספק לו מיידית פלטפורמה אינטראקטיבית להצגת פרוייקט הדגל שלו בתערוכה גדולה במזרח אירופה.

יצאנו לדרך. דרך מדהימה שכללה וכוללת עד היום למידה משמעותית, ניסוי וטעיה כמו גם ניסוי ותהייה עד שהגענו בשנה האחרונה לשלל המוצרים הבשלים, בהדמיות סטטיות, סרטונים ואפליקציות מובייל ושולחניות לסוכני שיווק ומכירות כמו גם ללקוחות הקצה.

הפלטפורמה מאפשרת לסוכן נדל"ן להתמקד בלקוח ובצרכים שלו ולא בתפעול אתרים, גלריות וברושורים.

הדמיית מתחם עגלות מזון בבית מלון בים המלח

טכנולוגיה ונדל"ן משתלבים יחד?

זו שאלה מצויינת שהתשובה עליה היא כן, אבל אינה מובנית מאליה.
תחום הנדל"ן נחשב לשמרני מאוד ונצמד לכלי השיווק המסורתיים. זה הגיוני לנוכח העובדה שעבור רוב הציבור, מכירת וקניית נכס היא ההחלטה החשובה ביותר והמשמעותית ביותר מבחינה פיננסית שאנשים מקבלים.

אבל, הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר וכך גם התחרות בשוק, ולא ניתן להתעלם מהכלים הטכנולוגיים המוצעים היום כדי לבלוט ולמשוך את האנשים.

זה אומר, שחברות נאלצות לחפש כלים לשיווק יעיל יותר, שיחסוך להן עלויות תפעוליות ושיווקיות מחד, וכלי המחשה והסברה מתקדמים יותר, שיאפשרו ללקוח להתחבר לנכס ולאזור בו הוא נמצא עד לבשלות וסגירת העסקה.

הדבר נכון שבעתיים משום שהציבור חכם ויודע לחפש ברשת, לשאול שאלות, להביע תהיות ולהציף ביקורת.

שימוש באמצעים הטכנולוגיים מאפשר להפחית את ההתנגדויות ולאפשר ללקוח לחוש ולהרגיש את הנכס העתידי שלו – עד לביצוע עסקה בטוחה.

אתם מתעסקים בלא מעט מהפיכות קטנות בתחום הטכנולוגיה ומציעים פתרונות מאוד פרקטים לתחום הנדל"ן, במה אתם שונים מאחרים?

מציאות רבודה היא לא מהפכה קטנה בכלל ולמרות שהטכנולוגיה קיימת כבר מספר שנים, רק עכשיו היא מתחילה לצבור תאוצה בזכות ההשקעות והפיתוחים של השחקניות הגדולות: אפל וגוגל, וגם בגלל שהטלפונים החכמים מספקים כלים זמינים לכל אחד, מבלי להזדקק לציוד יקר ומסורבל – דוגמת קסדות ומשקפיים מיוחדים, על אף החוויה המשודרגת שהציוד הזה מאפשר.

מציאות רבודה מאפשרת לראות את הפרויקט ברחוב כאילו הוא כבר בנוי ומשלב במציאות העכשווית

ברובד הבסיסי אנו יודעים להפיק הדמיות נדל"ן בתמונות סטילס, סרטונים וגם סיורים ב- 360 מעלות ומודלים הניתנים לצפייה אינטראקטיבית בכל זוית.

הכלים האלה מאפשרים ללקוח הקצה להבין בצורה המיטבית לאיזו עסקה הוא נכנס, ולשחקנים – להבין טוב יותר את צורכי הלקוחות שלהם, מה מטריד אותם ואיזה נכסים הם מצפים לקבל.

לשם כך אנו זקוקים ללא יותר מאשר תוכניות הפרוייקט, לא משנה אם זה פנים או חוץ.

הגורם המבדל המשמעותי שלנו הוא באימוץ הטכנולוגיות המתקדמות והשיבוץ שלהם בכלים מסורתיים. כך למשל, פיתחנו פלטפורמת מובייל המאפשרת לכל יזם ואדריכל להעלות אליה את הפרוייקטים שלו כך שהמשתמשים יכולים לראות על מסך הסמארטפון את הבניין העתידי בגודל מלא, בשטח, עם כל הצבעוניות והחומרים הנכונים ועל גבי הסביבה האמיתית.

זה כלי רב עוצמה לא רק לשיווק הנכסים – אלא גם יכול לשמש למשל לתסקיר סביבתי כדי להראות כיצד הנכס המתוכנן משתלב בסביבה.

הדמיות לפרויקטי שימור מורכבות שבעתיים מהדמיות רגילות בשל הרגישות לפרטים הקטנים והחשובים

הלכה למעשה, מה זה אומר שיווק נדל"ן בכלים טכנולוגיים? איך זה בא לידי ביטוי?

פיתחנו במשך שנתיים וחצי פלטפורמה לסוכני מכירות של נדל"ן, המאגדת בתוכה הצורה ויזואלית, בתלת מימד, בשילוב מגע – את כל התוכן החשוב ללקוח כדי לבצע עסקה.

הפלטפורמה פותחה עם חברת נדל״ן בשיתוף הסוכנים שלה, ובהמשך נועצנו גם עם מנטור הנדל״ן יהודה ברוך, שליווה אותנו דרך ״מעוף״, כדי למקד את היכולות בפרקטיקה היומיומית של סוכני הנדל״ן.

כך למשל, הסוכן מתחיל את הסיור מחוץ לפרוייקט, ויכול לסייר עם הלקוח בשכונה, להבין היכן נמצאים מוסדות החינוך, תחבורה ציבורית, מוקדי בילוי וגישה לצירי תנועה.

הלקוח יכול להבין תוך מספר שניות, כמה זמן ייקח לו להגיע לעבודה מביתו העתידי.

לאחר הסיור מבחוץ, ניתן לראות את כל הקומות השונות בבניין, עם הדירות הפנויות לרכישה.

נגיעה בדירה על גבי המסך מגע מאפשרת לסייר בדירה בתלת מימד ב- 360 מעלות ולקבל עליה את כל המידע החשוב – פרטים טכניים ומחיר.

ניתן להשוות בקלות בין נכסים ולבצע חיפוש רוחבי בין פרוייקטים שונים.

במילים פשוטות – הסוכן יכול להתמקד נטו בלקוח ובדאגות שלו – במקום לתמרן בין שלל מערכות מידע ואתרים שונים, ומבלי להתעסק עם ברושורים מודפסים ופולדרים.

צילום מסך מתוך פלטפורמת המכירות HOP

מי למעשה קהל היעד שלך? ומה המסר שלך לאלו שעדיין לא הספיקו להכיר אותך?

קהל היעד המרכזי שלנו הם יזמי נדל"ן המחפשים כלים ויזואליים אינטראקטיביים שיאפשרו להם לשווק את הנכסים שברשותם בפוקוס מלא על הלקוח, תוך אימוץ טכנולוגיות מתקדמות.

אבל לא רק – גם אדריכלים ופירמות העוסקות בשיווק נדל"ן הן קהל רלוונטי.

אני מזמין אותם להתרשם מהכלים שאנו מעמידים לרשותם, ללמוד מהם על הצרכים והאתגרים שלהם ועל מה שמטריד אותם ביום יום – כדי שנוכל לפתח ביחד כלים מעולים שישרתו אותם.

 

מה הדבר הכי הכרחי היום לקהילת הנדל"ן שיכולה לקדם אותה לפחות בכמה צעדים לתוצאות טובות יותר?

בראש ובראשונה – פתיחות לטכנולוגיות חדשות והפנמת העובדה שהטכנולוגיות כאן כדי להישאר ולהתפתח עוד ועוד. לא ניתן למנוע או לעצור את הקדמה.

שחקנים שימעיטו בחשיבות הנושא, ימצאו את עצמם בעמדת פתיחה פחות טובה מול התחרות, הן מבחינת עלויות תפעול ושיווק, והן מבחינה תדמיתית.

לעומתם, שחקנים שיאמצו את הכלים המתקדמים הזמינים היום, ישפרו משמעותית את הביצועים שלהם ויתאפשר להם להפנות יותר ויותר משאבים לתחום העיסוק המרכזי שלהם.

מה החלום הטכנולוגי הבא? יש דברים עתידיים שצריכים לצאת החוצה?

תחום הזרמת התוכן נמצא בפיתוח ותנופה אדירים. אנחנו מכירים את זה בעיקר מעולם התוכן הטלויזיוני והסרטים – נטפליקס, אמזון פריים וכו' – ועכשיו כל השחקניות הגדולות בלי יוצא מן הכלל עובדות על אימוץ הטכנולוגיות ופיתוח פלטפורמות חדשות להזרמת תוכן תובעני יותר – משחקים.

מתוך עולם הגיימינג המלהיב אנחנו צופים פיתוחים מרתקים שיותאמו גם לתחום הנדל"ן – הן להדרכות והכשרות, סימולטורים שונים והן בתחום המכירות והשיווק – מתן האפשרות ללקוחות גלובליים לחוות את הפרוייקטים מרחוק, ברזולוציות גבוהות, בצורה אינטראקטיבית עם חווית משתמש עוצמתית.

 

הצטרף/י לניוזלטר
הצטרף/י לניוזלטר
הירשם/י לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים
את/ה יכול/ה לבטל את ההרשמה בכל עת.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.