משרדי D&P בקרית גת

עיצוב פנים: עדי אדליס
צילום: טל ניסים

באדיבות קמחי תאורה

3,717

חברת D&P בקרית גת עוסקת בתכנון וביצוע חדרים נקיים, משרדיה  הוקמו בצמידות למבנה תעשייה גדול המשרת את החברה. את המשרד תכננה עדי אדליס, מעצבת פנים וותיקה, העוסקת בתכנון ועיצוב דירות, בתים ומשרדים, בצמידות למנכ"ל החברה. המנכ"ל, אדם רגיש לצרכי הזולת, דאג שכל אחד מהעובדים במשרד יזכה לפינה משלו המתאימה בדיוק לצרכיו ולבקשותיו האישיות ונוחות השימוש של כל אחד מהם. בעקבות כך, שלב התכנון היה ארוך יחסית ועבר תהפוכות רבות, גירסאות אין ספור להדמיות, ובדיקת חומרים רבים עד שכולם קיבלו את מבוקשם.

בעיה נוספת שנלקחה בחשבון היתה הצמידות למבנה התעשייה המלכלך, ומעבר עובדים בין שני החלקים במהלך היום.  חלק מהעובדים היושבים במשרד הם קבועים, אלו קיבלו חדר אישי לשירותם, ואילו חלק אחר מהעובדים הם מנהלי פרוייקטים בשטח, המגיעים למשרד לשעות ספורות בלבד בשבוע, להם הקצנו חללים קטנים יותר וישיבה על "בנצ'ים" – שולחן עבודה משותף, עם הפרדה אקוסטית בין עובד לעובד.

משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה

חשוב לזכור שמעבר ל"רשימת המכולת" שיוצרת הפרוגרמה, מקיפה ככל שתהייה, חשוב מאוד להבין את אופי המשרד, אופי העובדים וכמובן אופיו של המנכ"ל הנותן את הטון ומשרה את האווירה בחלל. לכן, מסבירה אדליס, תמיד בתחילתו של פרוייקט מסחרי, היא עורכת "מחקר משתמש" קצר ומהיר שעוזר לקבל החלטות תכנוניות ועיצוביות חשובות.

סגנון העיצוב הנבחר הוא סגנון תעשייתי המשלב צבעוניות מונוכרומטית עם חומריות טבעית וחשופה – תקרת הבטון נשארה חשופה וכמוה גם קיר הממ"ד, כשכל הכנות החשמל, האינסטלציה והמיזוג הושקעו בבטון במדויק. כל גופי התאורה נבחרו כבר בשלב התכנון והותאמו לגובה המשרד וצרכיו בשעות האור והחשיכה. כשגופי התאורה המאירים את שולחנות הכתיבה בוצעו לפי מדיה בסדנה של קמחי.

משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה

לאורך המשרד הוצבו ספריות ברזל בצבע שחור, שבוצעו במדוייק לפי מדידות בשטח,  והותאמו לצרכיו של כל משתמש. הריהוט המשרדי נבחר באפור בהיר ועדין. פרקט באלון טבעי מחמם קצת את האווירה התעשייתית.

מערכת המיזוג הוסתרה בתקרת המטבח, האזור היחיד בו התקרה הונמכה והוסתרה, וממנה יוצאות תעלות מיזוג חשופות לרחבי המשרד, תעלות המיזוג נצבעו בשחור מט, המתאים לגוון גופי התאורה.

בכניסה למשרד, עקב מיעוט קירות, תוכנן עמודון ברזל עליו מוקמו כל הדלקות התאורה, העמודון בוצע לפי מידות מדויקות של אביזרי החשמל הייעודיים.  הממ"ד, חלל שפחות נעים לשהות בו, ולא נהנה מחלונות המסך של המשרד, הוקצה למגוריהן של המדפסות הרבות במשרד ומשמש כחדר תפעולי ומחסן.

משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה

חדר הישיבות נהנה מקיר בטון חשוף של הממ"ד הצמוד אליו, עליו נתלה מסך המשמש לתצוגת בזמן פגישות. ארון ברזל גדול, שהוא חלק מהספריות המלוות את המשרד לכל אורכו, מסתיר בתוכו ארונות חשמל תקשורת ומחשבים.

וילונות גלילה צרפתית חשמליים, שמוקמו בתקרת קיר המסך, מאפשרים הצללה במשך שעות השמש הישירה, ושמירה על פרטיות בערב, אם נדרשת.

העיצוב המונוכרומטי והשימוש בחומרים טבעיים מחברים אותנו אל הטבע, מחזיר לשורשים ומאפשרים תחזוקה קלה ונוחה החשובה כל כך בעיצוב חללים ציבוריים ובכללם משרדים.
גם חלון המסך בקדמת המשרד המאפשר מבט ישיר החוצה, עוזר לחיבור פנים חוץ, החשוב כל כך במהלך שעות העבודה הרבות אותן אנחנו מבלים במשרד.

משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה
משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה
משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה
משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה
משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה
משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה
משרד בקרית גת, צלם טל ניסים, עיצוב עדי אדליס באדיבות קמחי תאורה

הצטרף/י לניוזלטר
הצטרף/י לניוזלטר
הירשם/י לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים
את/ה יכול/ה לבטל את ההרשמה בכל עת.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.