תפיסת המגורים המודרנית מבקשת לשלב בין ערכים מגוונים בהם עיצוב ייחודי ומוקפד, פונקציונליות בלתי מתפשרת ויישום פריטים ואלמנטים ברי קיימא, זאת כחלק מהמגמה האקולוגית שרק מוסיפה לצבור תאוצה. מיטב המותגים והמעצבים עושים לילות כימים על מנת לשלב בעיצוביהם חומרים טבעיים ומפתיעים העונים במדויק על המגמה, שביכולתם להפיח רוח חדשה ומסקרנת בחלל וחשוב לא פחות, לשמור על הקיימות והסביבה.
שרית גולדשטיין, מנהלת השיווק של 'גולדשטיין גלרי טפט' מסבירה כי יישום חומרים טבעיים על גבי קירות החל באיזור המזרח הרחוק (בפרט בסין ויפן) עת בתי המלוכה חיפשו חומרים לחפות עימם את הקירות על מנת לשוות להם מראה ייחודי ועשיר: "החומרים הזמינים ביותר היו הקש והבמבוק שנארגו על נול בבתי מלאכה שהוקמו לשם כך במיוחד. אותה שיטה משמשת לשם כך גם היום- את הקש (לרוב קש אורז) קוצרים, חותכים בגדלים ובפריסות שונות (לעיתים כחוטים, לעיתים כפלחים) אותם טווים בנול בפסי רוחב עבים או דקים (בהתאם לדוגמה שנרצה ליצור) ובפסי האורך מעבירים חוט משי, גם הוא טבעי. גב חיפוי הקיר, שמחזיק את כל הקונסטרוקציה הזאת, הוא נייר האורז. תוצר 100% טבעי שמיוצר בעבודת יד".
ובטבע, כמו בטבע, תצורתם של דגמי חיפויים אלה נקבעת לא רק על פי אופן פילוח הצמחים אלא גם בהתייחס לשדה הספציפי ממנו נקצרו ואפילו השעה: "צבעם של אלה שנקצרו בבוקר שונה משל אלה שנקצרו בערב", אומרת גולדשטיין ומוסיפה כי "במשך השנים הוכנסו לשימוש גם צבעיים טבעיים עמם צובעים את נייר האורז שמהווה את התשתית האחורית של חיפוי הקיר, זאת על פי האפקט המבוקש, וכן טכניקות צביעה של הקש עצמו".
לצד שני החומרים הללו החלו לככב שלל חומרים טבעיים מפתיעים נוספים בהם אבן המיקה, בדי הרפיה, אם הפנינה וכן קליפות עצי בננה ממוחזרות. "הרעיון הוא להשתמש בחומרים מבלי להזיק לסביבה ולהשתמש בחומרים שהטבע משיל באופן עצמאי כך למשל קליפות העץ", מסבירה גולדשטיין. "בחיפויי הקיר הללו משלבים גם שורשי פרח הנופר שמפתח מערכת שורשים עמוקה ועוצמתית במים, שם הוא גדל. את השורשים הללו שולים, מייבשים ומפוררים לחוטים שמשמשים כחומר שמאחד את הקליפות לכדי משטח אחד. כך גם במקרה של השעם, שנחשב גם הוא לאחד הפופולריים בגזרת חיפויי הקיר הטבעיים, שבניגוד לתוצרים אחרים שלו, בחיפויי הקיר כל מה שנדרש הוא משטח דקיק של מיקרו מיליטמטר, כך שהקליפות שמשיל עץ השעם באופן טבעי, נהדרות למטרה זאת".
מאיה קוגן, מבעלי גלריית מטבחי פשטות, מציינת את התפתחותה והאינטרפטציה החדשנית שניתנת למוצרים אותנטיים באופן המותאם לעולם המודרני של היום: "יש בנו געגוע לעולם של פעם, לראשוניות, ועם זאת אנחנו שואפים ליצור מטבחים פונקציונליים ואפקטיבים שצועדים עם הזמן, כך שלמעשה אנחנו עובדים עם שני עולמות מקבילים שמשתלבים לכדי יחידה אחת". היא מסבירה. "בתוך כך, חומרים כמו אבץ, פליז, ברזל ובטון מתקיימים לצד העץ שמהווה חומר חשוב ומרכזי נוסף בתפיסת עיצוב המטבחים המודרניים, זהו תוצר של שפה במסגרתה מעבדים מחדש המתכות, לעיתים על ידי תהליכים כימים ואחרים. החוכמה היא לשלב את האלמנטים באופן שאינו משתלט על החלל ובמינונים הנכונים, בכך הפרטים נראים כתכשיטים ומוסיפים מימד אורגני- ראשוני".
ככלל, נראה כי חלל המטבח עומד בראש בכל הקשור לשימוש בחומרים טבעיים. לדברי עובדיה אביבי, מנכ"ל ומבעלי חברת דא קוצ'ינה מטבחים, "אנחנו רואים שימוש הולך וגובר בחזיתות עשויות H.P.L- לוחות דפיפים הנכבשים בלחץ גבוה (High pressure laminate). חומר הגלם הבסיסי ממנו בנוי הלוח הינו נייר קרפט. כאשר מרכיבים את הלוח בונים אותו בצורת סנדוויץ’- נייר הקרפט מבפנים ובחלק נייר דקורטיבי על פי הגוון אותו מבקשים. התוצר המוגמר הינו בעלי פנים חלקות ואחידות וידוע בעמידותו הגבוהה בפני שריטות ונזקים של כימיקלים. הם קלים ונוחים לניקוי ומעל לכל, נראים נהדר. טכנולוגיה זו מאפשרת להדפיס על גבי חומר הבסיס כל דוגמה שהיא וברזולוציה גבוהה ביותר, כך ניתן להשיג מראה טבעי בדמותם של מתכות, זני עצים שונים וכמובן מחצבים כדוגמת שיש וסוגי אבנים".
זאת ועוד, "בתוך כך, המותגים הגדולים בוחרים לשלב בין מסורת לאלמנטים טכנולוגיים מתקדמים", הוא מסביר . "כך למשל חזיתות עשויות יחידות אלומניום 100% ממוחזרות, יחידות Fenix NTM שנחשב לאחד החומרים החדשניים והמתקדמים בגזרת עיצוב הפנים וכן חזיתות זכוכית בגימורים ושקיפויות שונים. לצד אלה מתקיימות יחידות העשויות ממגוון עצים טבעיים, בהם עצי האלון והשִׁטָּה שעברו בידוד תרמי המבטיח עמידותם. המראה שמתקבל הוא בהחלט שונה ואחר, כזה שמצליח להפיח עניין וחיים חדשים בסגנונות שכבר הורגלנו לראות.