הכול אישי, במיכאלו.

מאחורי המותג "מטבחי מיכאלו" מסתתר סיפור קסום… כזה שהיה אפשר לביים ולהפיק עליו סרט.

הכול התחיל לפני 50 שנה בצפון – בקריית שמונה, חנניה דנינו (אב המשפחה) המשיך  את דרכו של אביו כנגר פרטי יחד עם אחיו, עבדו קשה ויצרו אומנות לשמה.

במרוצת השנים הנגרייה הקטנה הפכה למותג ושם דבר בעולם המטבחים, ולא, לא מדובר על עוד מטבחים… מדובר על עיצוב מטבחים עם סיפור, לכל לקוח. לכל בית.

בראיון ייחודי ואף מרגש… דור שלישי למטבחי מיכאלו – אודי דנינו מנכ"ל ומעצב.

חן דנינו – מעצבת ומנהלת שיווק וקשרי אדריכלים, משתפים אותנו בעשייה מאחורי הקלעים, איך ממשיכים את הקסם האישי, הבידול, ולמה טרנדים לא מכתיבים להם את העשייה.

מאת: קרן -שרה חיות 
צילום: מוטי בוגנים 
איפור ושיער – יאיר דניאל 
סטיילינג – סופי רוזנבאום

971

הכירו את האנשים מאחורי העשייה המופלאה של מטבחי "מיכאלו": 

אודי דנינו – מנכ"ל מנהל שטח ומעצב.

חן דנינו – מעצבת ראשית, אחראית פרויקטים וקשרי אדריכלים.

"מעולם לא שמענו בבית על הרצון להמשיך את העסק, להיפך ההורים תמיד דחפו אותנו שנלמד באקדמיה.

נולדנו לתוך האווירה שבה הוא היה מצייר לנו על דפים, אלו היו ממש יצירות. בכל בית בצפון בו היינו מבקרים, היו מטבחים וריהוט שלו".

 

הסיפור של אבא ללא ספק מרגש. כשאני מקשיבה לחן מספרת על התהליך שלה וכניסתה לחברה, הופתעתי לגלות שהסיפור של "מיכאלו" נהיה אף יותר מעניין, יחד עם אחיה אודי. 

"כמה שנים אחרי הצבא נסעתי לרילוקיישן ועבדתי במשלחת הביטחונית עם הבן זוג שלי בניו יורק, לאחר שנתיים יצאתי לעבוד בנדל"ן במנהטן, בהשכרה ומכירה של בתי יוקרה, אהבתי קודם להתעסק בעיצוב הבתים ורק אח"כ במכירה. התאהבתי בעיצוב והחלום שלי היה לפתוח "מיכאלו" במנהטן". מספרת חן ומציינת שאפילו המקום וכרטיסי הביקור היו כבר מוכנים.

"במקביל, אחי אודי השתחרר מהצבא אחרי שירות סופר מאתגר של 6 וחצי שנים כלוחם שייטת. כשחזרתי לארץ, אודי החליט יחד עם אבא לפתוח סניף "מיכאלו" בהרצליה, אני הייתי בזמנו אחרי לידה ומאוד התאים לי לבוא לעזור כמה שעות ביום. באותה תקופה חיכתה לי משרת חלומות בהיי טק והחלטתי שאגיע רק לכמה חודשים כדי לעזור להם. עם הזמן, התאהבתי בעבודה, באנשים, הרגשתי שאנחנו ממש מגשימים חלומות. יותר מזה, הרגשתי שזו שליחות, היכולת להתאים לכל אחד את ה-הכי מדיוק לו". 

ממנהטן ל"מיכאלו". חן דנינו. צילום – מוטי בוגנים.

"למדתי המון מאחי, מהאופן שבו הוא נכנס לכל פרט ומהאהבה שלו למה שהוא עושה. הדיונים יחד עם אבא שלי בניסיון לפתור דברים, הביאו אותנו להמציא יחד מוצרים. פיתחנו יכולות חדשות ואבא זרם עם כל השיגעונות שלנו. המטרה ששמנו לעצמנו הייתה – לא להיות כמו כל חברות המטבחים שיש היום. רצינו להוביל את העיצוב הכי שונה, וללכת על האמת הבלתי מתפשרת שלנו. זה עלה לנו ביוקר. עבדנו כל כך קשה, לילות כימים, כדי לתת ללקוחות שלנו את המוצר הכי טוב, השירות הכי אישי, והעיצוב הכי מדויק. הגשמת חלום. נקודה. 

גם אדריכלים ומעצבים רבים מצאו אצלנו בית לחזון ולרצונות שלהם, ליחס האישי שהענקנו להם וללקוחות שלהם. אין אצלנו "אי אפשר" או "אין במלאי", הכול אפשרי. כל עוד זה בטיחותי, אנחנו כאן כדי להתאים את עצמנו אליהם ולהגשים את החזון שלהם. חשובה לנו מאוד תחושת השקט הנפשי שיש להם מולנו, זה דבר שחסר מאוד בתחום הזה".

השאיפה למצוינות באה לידי ביטוי בכל דבר, כמובן גם בעובדים שהעסיקו. 

"העובדים שהעסקנו במשך הזמן היו שונים מהנוף. מעולם לא חיפשנו מוכרים, על אף שצריך למכור מטבחים – תמיד חיפשנו קודם כל בני אדם. חיפשנו מקצוענים בתחום העיצוב, כאלה שיודעים להבין תוכניות מדויקות. אנשים שיעלו על בעיות בשטח ויישאפו למצוינות. 

בסופו של דבר, כשמקבלים את הפידבקים מהלקוחות הם תמיד אומרים לנו: "זה משהו אחר". אין להם את התחושה של "שוק" והרגשה של "רק היום", תמיד מקבלים אצלינו את התכנית המדויקת, כזו שבמקומות אחרים לא הגיעו אליה".

משפחה ועסקים – עניין מאתגר במיוחד. איך זה אצלכם? 

"תמיד מאתגר. אנחנו מאמינים שאם אין אהבה וכבוד הדדי, זה קשה והופך להיות לא נעים. הסוד שלנו הוא תמיד, ללא קשר לעסק, שהקשר בינינו יישאר מעל הכול. אנחנו קודם כל אחים. גם כשאין הסכמה, יש כבוד. יש אהבה עמוקה ואמיתית וזה יותר חשוב לנו מהעסק עצמו. אני חושבת שאת זה אפשר לזקוף לטובת החינוך של אמא". 

מנגרייה קטנה בקריית שמונה, הפכתם למותג ייחודי בעולם המטבחים – מה הסוד? 

"אני חושבת שהסוד הוא בראש ובראשונה להיות בני אדם. עסקים עושים עם אנשים ויושרה היא מעל הכל. אני זוכרת, כשאבא שלי פתח את אולם התצוגה בהרצליה, הוא אמר לנו 'חן, אודי, יש לכם מוצר פגז ושירות פגז. כל חיי הייתי ישר וזה מה שעשה את העסק לטוב'. הסתכלנו עליו ואמרנו לעצמנו את המובן אליו – ברור…". 

"בנוסף, עבודה קשה. עבדנו כל כך קשה כדי שזה יצליח ועדיין אנחנו עובדים קשה יום יום. שני האחים שלנו נותנים את הנשמה שלהם לא פחות, וזה בעצם כנראה הדבר שעושה את זה למה שזה. אם לא היה לנו אחד את השניה, לא חושבת ש"מיכאלו" היה מה שהוא היום". 

גם העובדים שלנו – שחקני נשמה אחד אחד שנותנים את עצמם מכל הלב. 

המיתוג שלכם מאוד בוטיקי ונישתי, אפילו רחוק מתעשייתי. זה היה חלק מהחזון שלכם? 

"חלק נכבד מהחזון העסקי שלנו הוא לא להיות כמו כולם, לא עוד מטבחים בנאליים. אנחנו שואפים להשאיר חותם בעולם עיצוב המטבחים, שכשייראו מטבח שלנו, יגידו ישר שזה "מיכאלו". גם האתר שלנו בנוי כך- הוא שונה, אחר, תופס את העין".  

איך ההתקשרות עם הקהילה העסקית? אדריכלים, מעצבים?

"יש לנו קהילת מעצבים ואדריכלים מדהימה, כאלו שיחזרו שוב ושוב. יש כאלו שצמחו יחד איתנו, שאומרים שבזכות העבודה שלנו הם נחשפים ללקוחות עם דרישות גבוהות המלמדים אותם להיות מעצבים ברמה הגבוהה ביותר בתעשייה הזו. הם בהחלט קפצו כמה רמות מבחינה מקצועית. 

אנחנו תמיד פנויים לעזרה ושאלות והרבה מעצבים מתייעצים איתנו טרם הכנת התוכניות שלהם. הם מגיעים אלינו ומרגישים בבית, בנוח. בנוסף, אנחנו עורכים לעיתים אירועי בוטיק ואירועים אינטימיים וזה תמיד מרגיש כמו אירוע משפחתי. 

יש בינינו לבין אדריכלים ומעצבים רבים קשרי חברות אמיתיים, כאלו שלא קשורים רק לעסקים. יש לא מעט אדריכלים שבחרו "מיכאלו" עבור הבית האישי שלהם וזו אחת המחמאות הגדולות ביותר עבורנו. ההוכחה שהם מאמינים בנו גם בבית הפרטי שלהם". 

 

איך עברה עליכם שנת הקורונה? (בתקווה לקראת הסוף) איך התמודדתם בתקופה זו? 

"שנת קורונה הייתה מאתגרת, כמו אצל כולם. בהתחלה זה היה חוסר הוודאות, העבודה בזום וסגירת המקום. הקפדנו על מסיכות ואנחנו עדיין מקפידים. לאורך כל הדרך הקפדנו על הכללים, לא נכנעו לזה שכולם פתוחים ומתקהלים, לא הסכמנו להגיע למצב שבו נצטרך להיות בבידוד. תודה לאל הכול טוב. 

צריך תמיד לראות את הצד הטוב של הדברים, גם כשפחות טוב. למדנו לדייק את עצמנו מול הלקוחות. בתקופה הזאת, יותר מתמיד, הרבה לקוחות קיבלו החלטה להשקיע תקציב בשיפוץ. התפקיד שלנו היה בראש ובראשונה לספק להם ביטחון ולענות להם על הצרכים הרבים שהשתנו בתקופה זו. המטבח הפך למרכז הבית ובמיוחד בתקופה זו הענקנו את כל הסבלנות והליווי שצריך".

איך אתם שומרים על בידול בתחום רבוי מתחרים?

"הבידול שלנו מתבטא בהתאמה אישית, באיכות המוצר. בעוד שהחברות הגדולות מוכרות את אותו הדבר  במחיר זול יותר מאיתנו, אנחנו שוקדים על עיצובים ייחודים ומוצרים ייחודים ושונים.

אנחנו נמקסם את היכולת של כל חומר שנבחר להשתמש בו, נצא מהקופסא כדי שמטבח אחד לא יהיה דומה לשני. כל מטבח מספר את הסיפור המשפחתי של הבית. 

הבידול שלנו הוא בשירות, בדגש על הפרטים הקטנים. כשתשוו את המוצר שלנו לזה של אחרים, כל בר דעת יוכל לראות את ההבדל".

כל מטבח מספר את הסיפור המשפחתי של הבית. מטבחי מיכאלו

"מ-day one  ידענו שהמטרה שלנו היא להיות ייחודים, בכל רמ"ח איברנו" אודי דנינו.

כמעצבת פנים יש לך יתרון עצום, איך זה בא לידי ביטוי מול הלקוחות? (לפעמים לקוחות לוקחים תוך כדי מעצבת פנים)

"העובדה שאני מעצבת את כל החללים בבית בהחלט גורמת לעיצוב של המטבחים להיות שונה. אני תמיד מסתכלת על כל החלל ורוצה לתכנן את המטבח ביחס לבית. ברגע שהתכנון נעשה מול כל החלל, תמיד יצאו רעיונות שונים ומותאמים יותר. 

לא פעם לקוחות אומרים לי שהיו בהרבה מקומות וכולם נתנו את אותה התכנית. אצלי הם קיבלו תכנית שונה ומדויקת. כבר בתור ילדה תמיד ידעתי לשנות דברים ולצאת מהקופסה, הקירות אף פעם לא היו מחסום עבורי, להפך. תמיד חשבתי איך משתמשים בהם כדי לשנות את החלל. קרו לא מעט מקרים שבעקבות צורך שעלה, ביקשתי בתמימותי פתרון כלשהו, שבהתחלה אמרו לי שהוא לא אפשרי וכשחשבו לעומק נמצאה הדרך לפתרון. פעמים רבות אחרי שאנחנו מסיימים לתכנן את המטבח, מבקשים שנעבור לתכנן חללים נוספים. 

רוב הלוקחות שלנו עושים דרכנו גם את הנגרות הנלווית לבית, מה שגורם לי להפליג איתם למחוזות נוספים בבית". 

אין אצלנו "אי אפשר" או "אין במלאי", הכול אפשרי. מטבחי מיכאלו

כמנכ"ל ומעצב, יש הרבה אחריות גם לראות כמה צעדים קדימה למרות ההצלחה הקיימת. איך זה בא לידי ביטוי?

"מהרגע שהחלטנו לפתוח את המקום בהרצליה, תמיד חשבתי קדימה 10 שנים לפחות. ראיתי בעיני רוחי את "מיכאלו" כחברת מטבחים שמובילה דעת קהל. ידעתי תמיד שצריך לשמור על איזון וכמה שפחות להתפזר. למרות העובדה שמדובר בתחום שבו הפיתויים מאוד קלים, יחד הצלחנו לדייק את עצמנו ואת החברה. לא התפתינו לפרויקטים זולים שהיו מכניסים לנו הרבה אבל ממצבים אותנו במקום אחר. מ-day one  ידענו שהמטרה שלנו היא להיות ייחודים, בכל רמ"ח איברנו.

גם היום, עיני תמיד נשואות קדימה. בימים אלו אנו שוקדים על מפעל חדש ובתוכו תהיה תצוגת תכלית של המטבחים והיכולות שלנו, לצד הפן הטכני". 

אודי דנינו, עם הפנים תמיד קדימה. צילום: מוטי בוגנים 

מגזין הבלוק מסכם שנה ומברך לשנה אזרחית חדשה, מה תאחלו למדינת ישראל? ומה תאחלו לעצמכם? 

"שנדע תמיד להסתכל על הטוב, תמיד לראות שהמים בחצי הכוס המלאה, שקופים וצלולים. שנדע פחות ביקורת אחד כלפי השני ושהשנה הקרובה תהיה כל כך טובה – שתכפר על קודמתה.

אתגרים תמיד קורים, השאלה היא איך יוצאים מהם מחוזקים יותר, מלוכדים יותר, ומכילים יותר. 

שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה". 

הכל אישי במיכאלו . אודי דנינו, חן דנינו – העשייה המופלאה מאחורי הקלעים. 

הצטרף/י לניוזלטר
הצטרף/י לניוזלטר
הירשם/י לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים
את/ה יכול/ה לבטל את ההרשמה בכל עת.
תגובה אחת
  1. שרית מייל אומר/ת

    אלופים! רק מי שבאמת אוהב את מה שהוא עושה נשמע ככה.. שתמיד תצליחו לרגש ולהתרגש מהעשייה ❤ !

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.