הפרי הכי חכם שקצרנו זה לדעת על מי לסמוך

בראיון בלעדי שלומית ואורן עמית בעלי חברת "אורן עמית פיקוח וניהול פרויקטים"
הם משתפים אותנו בכל מה שקורה מאחורי הקלעים, על הפרויקטים, על התהליך מול הלקוחות, על הפירות שקצרו ועל כך שהם לא מתנצלים על כלום.
ראיון בלי חשבון.

קרדיטים
צילום- סטודיו אריאלה
עיצוב – סטודיו FIX
איפור – דינה דגיר

3,678

שלומית ואורן עמית בעלי חברת "אורן עמית פיקוח וניהול פרויקטים"

שלומית ואורן עמית בני 46 מגבעתיים נשואים והורים לשחר בת 15 ועידן בן 9  ודידי הכלבה החמודה. חיים ועובדים יחד. נושמים יחד את תחום הבניה והנדלן 24/7.

אורן, דור שלישי למשפחה שעוסקת בבניה ונדל"ן. הוא התחיל את הקריירה בענף מלמטה כפועל, לאחר לימודים כהנדסאי. אורן צמח ועבר מגוון תפקידים בתחום: קבלן, מנהל מפעלי בטון תוך התמחות בבטונים מיוחדים.

לפני 7 שנים מתוך אהבה לשטח,לאקשן והתשוקה הנמצאים בביצוע של פרויקטים, החליט לפתוח חברה לפיקוח וניהול פרויקטים. שלומית שכל חייה עבדה בתחום ניהול אדמיניסטרטיבי עם אוריינטציה שיווקית, מצאה את עצמה בגיל 40 בשינוי קיצוני ומה שהתחיל מעזרה קטנה לאורן בקטע זמני …הזמני הפך לקבוע ומפה לשם אנחנו חברה בע"מ עם פרויקטים פעילים, עובדים חרוצים ולקוחות מרוצים.

"החלוקה המקצועית שלנו עובדת בצורה מצוינת, אנחנו משלימים אחד את השניה"

אורן – אמון על הצד המקצועי של הפיקוח וביצוע.

שלומית– מנהלת את המשרד, אחראית על קשר שוטף עם הלקוחות, משווקת , עושה הרבה נטוורקינג ופגישות עם קולגות מהענף. אוהבת ללמוד, להעשיר את הידע השיווקי והמקצועי.

"כמשרד בוטיק שדוגל במקצוענות אנחנו מלווים אנשי מקצועי מהשורה הראשונה, משקיעים בעסק ומפתחים אותו. אנחנו אנשים של אנשים. אוהבים לעשות הרבה נטוורקינג ופגישות עם אדריכלים, מתכננים, מעצבים ויזמים.  אוהבים לארח במשרד ונהנים לחבר בין גורמים שונים בענף.

זה ב DNA שלנו".

  • מהם תחומי הפעילות שלכם?

הפעילות שלנו בתחומים שונים ומגוונים:

רישוי וקידום התרי בניה

פיקוח על משרדים

פיקוח על בתים פרטיים

פיקוח על בניה רוויה מתוקף התחדשות עירונית 

  • האם ההתנהלות בכל תחום שונה לגמרי?

בעבר משרדינו עסק בעיקר בתחום התחדשות עירונית, צמחנו עם התחום, ליווי יזמים בעיקר.

מתוך בניית אסטרטגיה מחודשת ויצירת תמהיל המתאים לנו יותר ברמה האישית ומקצועית קיבלנו החלטה בשנה האחרונה לצמצם פעילות פיקוח בבניה רוויה והתחדשות עירונית. ולפני שנה חזרנו לניהול פרויקטים של משרדים ובניה פרטית. אופי העבודה בכל אחד מהתחומים הנ"ל שונה וזה נותן לנו עניין לעשות פרויקטים מגוונים בשלבים שונים.

בבניה רוויה אנחנו מלווים את הפרויקט בשלביו הראשונים. ליווי תהליך הרישוי, מכרזי קבלנים ובחירת קבלנים ופיקוח על הביצוע. התהליכים הינם ארוכים ומייגעים ונמשכים עד 4-5 שנים בליווי כל פרויקט.

פרויקט משרדים– שונה באופיו.

תהליך התכנון אותו אנו מלווים הינו מהיר ותהליך הביצוע קצר- בין 2-3 חודשים לכל היותר.

העובדה שהפרויקט קצר, גורמת לנו הנאה מרובה לעבור לאתגר הבא.

העבודה בפרויקטים של בניה פרטית היא משמעותית ומאתגרת ביותר בליווי משפחה שנמשך כשנה עד שנה וחצי. זה תהליך עם הרבה רגשות ובחירות.זהו מפעל חיים של משפחה.

מפקח בפרויקט מסוג זה, בנוסף לעבודתו המקצועית הוא משמש גם כפסיכולוג עבור המשפחה הבונה – מרגיע, מכוון ונותן להם תחושת ביטחון.

  • שתפו אותנו באחד הפרויקטים היותר מאתגרים שלכם

נשתף דווקא בפרויקט שמתקיים ממש עכשיו  – אחת המשימות המאתגרות שהתבקשנו לבצע עבור לקוח הינו קבלת היתר בניה, בצורה לא רגילה בכלל…

להוציא היתר תוך ארבעה חודשים! נשמע הזוי אבל אפשרי.

פרויקט הריסה ובניה ברמת גן- 35 יחידות, זוהי רשות שאנו מתמחים בעבודה רבה מולה ומכירים את כל הנפשות הפועלות.הפרויקט טופל ע"י מנהלי רישוי לפנינו שלא הצליחו להתמודד עם מורכבות הדרישות של תיאום התכנון מאחר ובאמצע התכנון נדרש חדר טרנספורמציה ע"י חברת חשמל. נותרו 4 חודשים לקבלת היתר ללא אפשרות חידוש החלטת וועדה והיו אישורים לא רלוונטיים עקב שינוי תכנון אשר נדרש לבצע אותם שוב. שינסנו מותניים ונענינו לאתגר. מדובר בריצות סזיפיות יומיומיות לכל המקומות. לא סומכת על אף אחד ועושה את ההיתרים בעצמי. הפרויקט נמצא כיום בחישוב אגרות. בתחילת פברואר לכל היותר נהיה עם היתר ביד. זהו שיא מבחינתי כמקדמת היתרי בניה וזה מוכיח שהכל אפשרי.

בהזדמנות זאת אבקש לציין לטובה את התנהלות העירייה והעזרה הרבה שקיבלתי ממהנדסת העיר, מבודקת התכניות ומנהל מחלקת התחדשות עירונית. אנחנו כעת בתאום תכנון של התכניות ובקרוב נתחיל מכרז קבלנים.

  • נבחרתם לככב בשער ברוח ט״ו בשבט איך תסכמו את העשייה שלכם עד כה?

השנה האחרונה היתה מאתגרת. קיבלנו החלטה על שינוי אסטרטגיה וצמצום פעילות בבניה רוויה מתוך הבנה שהעבודה מול יזמים וחברות יזמיות הנמשכת לאורך זמן קשה, מעייפת ולאו דווקא תמיד מתגמלת במובן הכספי ולא רק בגלל היזמים עצמם. פרויקטים רבים נתקלים בסחבת בועודת הרישוי השונות אשר מצמצמות את הכדאיות ורווחיות היזם. יש הרבה אי וודאות. דחיה של תשלומים , בחירת יועצים זולים וטובים פחות. ובמקרה הגרוע אי תשלום. מתוקף תפקידי כמנהלת פרויקט אני שומרת על היועצים מאוד. בחירת צמצום הרווחיות של היזם באה לידי ביטוי גם בבחירת קבלני ביצוע זולים ולא מקצוענים ואז מפילים הכל על הפיקוח.

מוסר התשלומים בענף הינו מהגרועים בהם נתקלנו . במקרה הטוב שוטף 30 או 60.. מאחר ואנחנו עובדים שעות רבות ביום ובוחרים ליהנות ולא לסבול – קיבלנו החלטה לצמצם פעילות ולהתרכז במקומות בהם יש לנו השפעה גדולה.

כל בעל עסק, עם השנים יודע מה טוב ובטח איך להתייעל ואם כבר הפירות שקצרנו, אז יש הרבה על מה להודות …

תהליכי רישוי ברמת גן גבעתיים ותל אביב- הינו המומחיות שלנו. אנחנו עוזרים לפרויקטים לצלוח ומניעים אותם קדימה. עובדים עם אדריכלים מובילים בתחום.

בחודש הקרוב אנו אמורים לקבל 4 התרי בניה חדשים ברמת גן ותל אביב. מתפנה מקום ללקוחות חדשים שרוצים היתר מהיר ואיכותי.

ביצענו חדירה לתחום המשרדי ומסחרי. בשנה האחרונה בצענו מעל 15  פרויקטים בתחום. ענף זה נמצא בצמיחה ומהווה היום כ 50% מפעילות משרדינו.

  • אם ככה, אילו טיפים תתנו לקולגות שלכם?
  • לברור בקפידה את הלקוחות.
  • לחתום על הסכמים בצורה מדויקת מול היזמים לעבודה שוטפת וללא הפתעות מיותרות.
  • הסדר תשלומים מראש מול הלקוחות.
  • אחרי הרבה ניסיון, איך אתם בוחרים פרויקט? בטוח יש לכם כבר לא מעט הפקת לקחים, משתמשים גם באינטואיציה?

העבודה היא מול אנשים ולכן הפרמטר ראשון הוא קודם כל הכימיה והקשר עם הלקוח. כפי שהוא בוחן אותנו, גם אנחנו בוחנים אותו.

יצא לנו לוותר על מספר פרויקטים השנה מתוך בחירה מודעת.

  • מה התכניות שלכם לעתיד?

אחת המטרות העיקריות שלנו, לשמור על האופי המשפחתי ושירות אישי מאותו אנו נותנים ללקוחות.

המטרה הבאה  שלנו – לחדור לתחום הניהול של פרויקטים מסחריים ,ציבורי, ומלונות בוטיק.

  • נושא הפיקוח הפך לאחד הנושאים היותר חמים בתקופה האחרונה בשל לא מעט כשלים, איך אתם מתמודדים עם העניין?

אחת המטרות כמלווים הנדסיים של הפרויקט הינה לבחור קבלני ביצוע ראויים וטובים ולא דווקא את הזולים ביותר. תהליך בחירת קבלני ביצוע משפיע על הצלחת הפרויקט.

המהות של פרויקט נדל"ני הינה ביצוע ובניה בפועל כאשר הביצוע כושל- פרויקט נכשל.

תהליך זה מנוהל בחברתנו ע"י הצבת קריטריונים ברורים מאוד: חוסן כלכלי, ניסיון, המלצות של אדריכלים מתכננים, יזמים ועוד.

ע"י הצבת הקריטריונים בשלבים מוקדמים מאפשר לנו להיות יותר מדויקים בבחירת הקבלן המתאים לפרויקט. לפעמים לקוחותינו בוחרים קבלנים כאשר הקריטריון העומד למולם הינו המחיר בלבד. הדבר גורר כשלים, בעיות, אי עמידה בלוחות זמנים ובסופו של דבר הוצאות גדולות נוספות בפרויקט והפחתה של הכדאיות כלכלית בצורה חמורה.

  • זו שאלה מתבקשת, כבעל ואישה איך זה לעבוד יחד? מה הסוד?

עבודה משותפת כבני זוג ושותפים עסקיים הינה מאתגרת ובעלת יתרונות רבים וחסרונות מעטים בצידם.

אנחנו  מבינים את היומיום ומה עובר על הצד השני. חווים יחד הצלחות וקשיים. מחזקים אחד את השני וגם הזוגיות שלנו מתחזקת.

החסרונות, הן שהעבודה נמצאת 24/7 בראש מעיינינו,  בשיחות בארוחת ערב, בבילויים וגם בשבתות. תמיד מכל נושא איכשהו מגיעים לדבר על עבודה. אורן תמיד אומר שאני חופרת….(צוחקת)

בסיכום של 7 שנים של עבודה משותפת- לא הינו בוחרים אחרת. שילוב שלנו כבני זוג זולג גם לפעילות עסקית משותפת. אנחנו משלימים אחד את השני ויוצרים הרמוניה. לפעמים מתווכחים כמו כל זוג אבל מכבדים אחד את השניה, מדברים על הדברים וממשיכים הלאה. כשעושים את מה שאוהבים- זה מפזר אנרגיה חיובית וחוזר אלינו.

הצטרף/י לניוזלטר
הצטרף/י לניוזלטר
הירשם/י לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים
את/ה יכול/ה לבטל את ההרשמה בכל עת.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.