איך אומרים בית ספר בסינית

192

יזמים, אדריכלים ומעצבים ישראלים זוכים בשנים האחרונות להצלחה גדולה גם בחו"ל ולא בכדי. בזכות תעוזה, חשיבה יצירתית ורעננה וכן שימוש בחומריות ואלמנטים לא רגולרים הופכים את המרחבים עליהם הם אמונים לבולטים בנוף ויוצאים מן הכלל. דוגמה לכך הוא תכנון עקרוני שנבנה עבור בית ספר בינלאומי בביג'ינג על ידי צוות מנצח הכולל את חברת Disk in pro הישראלית, שגיא רכטר שאחראי על הקונספט החזותי ואת האדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין, בעלת המשרד ReMa אדריכלים שאמונה על תכנון ועיצוב הפנים של המתחם המרשים. אז…איך אומרים בית ספר בסינית?

בייג'ינג- אחת מערי הבירה הגדולות, הדינמיות והמסקרנות בעולם מקבצת אליה מידי שנה מספר אדיר של תושבי חוץ המגיעים לפתחה מסיבות עסקיות ופוליטיות. לא בכדי ברחבי העיר פועלים עשרות בתי ספר בינלאומיים בהם לומדים בנותיהם ובניהם של הדיפלומטים ואנשי העסקים. על אף שמדובר על מרחק של אלפי קילומטרים רבים, בחרו מנהליו של אחד מהם לחבור לחבורה ישראלית מוכשרת, בראשם חברת Disk in pro , אליהם פנו היזמים הסינים על מנת להעניק למבנה הישן חיים חדשים. בשלב זה הפרויקט עודנו נמצא בשלב התכנון ועם זאת, קשה שלא להתרשם מהקונספט המיוחד והעכשווי שגיבש הצוות. 

ה- Beijing Joy International school הותיק ממוקם במבנה שהוקם במאה ה-20 ותוכנן בדומה  לאדריכלות המקומית שהיתה נהוגה באותן שנים. מנהלי בית הספר ביקשו להתאים את עיצוב האגפים והחללים למאה ה-21 ולמהותה של סין כיום- טכנולוגית, מתקדמת ותוססת. "בתכנון החדש ביקשנו ליצור מרחב אטרקטיבי, אינטראקטיבי וחוויתי שמייצר סביבה יצירתית, כזאת שמגרה חשיבה עצמאית", מסבירה האדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין. "בתוך כך, התבקש ליצור מפגש דינמי בין פנים לחוץ,  אינטראקציות בין התלמידים וגישה למדיה המוטמעת כמסכי טאץ' אינטגרלית בחלל".

"בהמשך ישיר ישולבו אלמנטים המדמים קרקע טבעית, גבעות ודשא, מקומות מפגש בין התלמידים להפריה הדדית וכן פינות לבודדים המאפשרות ריכוז ואינטימיות", מסבירה רכטר רובינשטיין.  "קיר ויטרינה עצום הפונה לגינה האחורית וחדר פלטינריום במרכזו פסל סביבתי דומה לחללית שמושך את העין".

האדריכלית השכילה לשלב בתכנון שלל אלמנטים בעלי ערך כפול שמשמשים גם כפיתרון אקוסטי לחלל העצום בו עוברים לאורך היום מאות תלמידים. כך למשל תקרת פלטות מרחפות שמזכירות במראן ספרים או יחידות אקוסטיות עגולות מחופות לבד שיתלו בקונסטלציות שונות, חלקן אף ישמשו כגופי תאורה, יוסיפו גוון נוסף לצבעוניות העליזה וישפרו במידה רבה את איכות השמע במרחב.  

החצר הפנימית עתידה לשמש כמקום מפגש חוויתי לתלמידים ובנוסף כאיזור לאירועים רישמיים. במרכזה מתוכננת פרגולה אמורפית עשויה פח שמזכירה בצורתה ענף או עלה ושוברת מעט את מסת החזיתות הגיאומטריות המחופות גם הן באבן ירושלמית. צבעה האדום הוא הומאז' לצבע דגל המדינה. מדרגות עץ עם מעקה זכוכית אוורירי יקשרו בין שני המפלסים והפודסט העליון עתיד גם הוא לשמש כאיזור ישיבה. רכטר רובינשטיין הוסיפה אלמנט חוויתי בדמותה של מגלשה גם בה יוכלו התלמידים להשתמש על מנת לרדת למפלס התחתון.

הצטרף/י לניוזלטר
הצטרף/י לניוזלטר
הירשם/י לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים
את/ה יכול/ה לבטל את ההרשמה בכל עת.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.